NetAcademia

A legjobbakat tanítjuk!

NetAcademia főnixperiódusban

2018. január 30. 12:26 - Fóti Marcell NetAcademia

Írta: Nagy Gergő (NetAcademia) (Bárcsak itt is működne a kukac karakter...)

pic_pulse_stock_article_11.jpg

Volt egy beszélgetésem, amiben az alábbi kérdés merült fel: 

“Nekem a főnix csak nagyon halvány emlékeket hoz elő, kifejted pls kicsit, hogy mit értesz főnixperiódus alatt?”

Ez az iromány erre a kérdésre született válaszként, csak kicsit kinőtte magát, úgyhogy inkább cikk lett belőle.

A Főnix az az elpusztíthatatlan, örökéletű madár, ami mikor az életciklusa végére ér, porrá ég, majd hamvaiból újjáéled. Mint a Doctor Who, csak ő madár :)

De mit is jelent ez a NetAcademia szempontjából ? 

Ahhoz, hogy ezt értelmesen el tudjam mondani, kicsit hátrébb kell lépnünk először, mivel ez is egy emberi történettel indul. Minden ember élete periódikus valamilyen szinten. Nem kivétel ez alól Marcell sem, aki alapította a céget. De hogy is néz ez ki? 

  1. Idealista vagyok, ötletem van, csináljunk valamit. 
  2. Elkezdem csinálni. 
  3. “Né’ má' ez király és még jó pénzt is termel.” 
  4. Akkor csináljuk tovább. 
  5. Mindennap ugyanazt csinálom, és hiába tudom, hogy ez király, de azért érdekes lenne valami új dolgot is kipróbálni. Mondjuk csináljuk bort. Miért ? Mert olyat még nem csináltam. - Ez eléggé olyan mint az 1-es pont nem ? :) Akkor ugorjunk a 2-es pontra.

Viszont mi történik, amikor ennek a ciklusnak a mentén létrejön cég, szervezet, akármi, aminek azért igen hasznos lenne tovább csinálni amit csinál, mert azért csak értéket teremt ? (Meg nyilván bevételt is, hogy ne legyünk álszentek :)) Hát van a triviális válasz (zárjuk be, adjuk el), és az általános megoldás (elkezd a rendszer “valahogy” működni). Meg van a nehéz, de jó - jöjjön a következő generáció.

Esetünkben a következő generáció a megoldás, ami mentén elindultunk, viszont ez azért nem ennyire lineáris, vagy egyszerű. Először van egy “valahogy” működünk rész, utána peidg, mikor összeáll a következő generáció, akkor egy “elengedési - átvételi” ciklus. Ebben a részben általában csökken a produktum a világ felé, mert a belső dolgok viszik el az energiát. Viszont amikor ezek a belső dolgok helyre kerülnek, akkor jöhet a megújulási - “hamvaiból feltámad” szakasz.

Na mi most pont ezen a ponton vagyunk. Ez sokszor nehéz, sokszor felemelő de leginkább nagyon inspiráló. Én személyesen legalábbis ezeket az időszakokat imádom a legjobban. Amikor a lehetőségek végtelenek, de ezzel arányos a stressz és a feladtok mennyisége is. Viszont szerintem az “igazi csodák” bizony ebben a szakaszban történnek! 

Oké, értem. Újulunk. Király. De hogy ?

Ennek része esetünkben például az, hogy az infrastruktúránk nagy részét kicseréljük vagy átalakítjuk, változtatunk az oktatási módszereinken, illetve az egész működésünket átformáljuk teória - mérés - döntés körforgásra, ami azért egy elég erős dolog szerintem. 

És a "csontvázakkal" mi van ? 

Személyesen nagyon élvezem, hogy bárkit megkérdőjelezhetek, és engem is akárki megkérdőjelezhet. NINCS TABU! Erre pedig az a reakció, hogy oké próbáljuk ki, nézzük meg melyik a hasznosabb, és menjünk a jobb irányba.

Építsünk brain tank-ot

Ez azt jelenti, hogy alapvetően motivált, tehetséges embereket keresünk kiemelt témák oktatásárára, tanárainknak pedig igyekszünk szabadkezet biztosítani tudásátadási módszerük kialakításában. Úgy tanítsanak, ahogy azt ők maguk a leghatékonyabbnak gondolják! 

Legyünk interaktívabbak!

Jelenleg futó kurzusainkat a gamerekhez hasonlóan streameljük. Interakcióra chaten van lehetőség a diákok oldaláról, viszont oktatóként többször ütköztem ennek limitáltságába. 

Amikor tanítok, nagyon szeretem látni a megértést a másik oldalról - elvégre ezért csinálom. Fontosnak találom tudni, hogy mennyire voltam érthető, gyors, lassú, részletes, vagy éppen felületes, majd a visszajelzések alapján fejlődni. 

Sokszor az is probléma, hogy diákjaink az én rutinomhoz hasonlítják magukat, nem pedig egy hasonszőrű kezdőhöz, így gyakran kudarcként élik meg a fejlődésüket.

Ezeknek a megoldására találtuk ki, és teszteljük a “referenciadiák” rendszert. Azaz amikor lehetőségünk adódik rá, az órákra “beültetünk” - nyilván online - egy olyasvalakit, akinek lehet magyarázni, és adott esetben kérdez is. Úgy képzeld el, mintha online csinálnál pair programmingot egy juniorral. Építed a projektet, miközben minden lépést elmagyarázol a másiknak.

Természetesen vannak aggályok az ötlettel kapcsolatban - mennyire lesz bonyolult partnert találni, rontja-e az oktatás hatékonyságát stb. De hát itt jön majd a mérés. Megnézzük, hogyan működik a dolog, és ezt kiértékelve döntünk arról, hogy megtartjuk-e. Eddig egy ingyenes html kurzusban teszteltük, és elég jól jött ki. 

Csináljunk tanulócsoportokat!

Emellett szeretnénk bevezetni a kiscsoportos közös foglalkozásokat is. Valami olyasmit kell elképzelni mint a közös zh-ra, vizsgára felkészülést. Azaz összeültök páran, akik ugyanazt tanulják, vannak feladatok, amiket meg kell oldani, és ezt mindenki csinálja magának. Lehet egymástól kérdezni, illetve mindig van valaki aki tud segíteni is, ha elakadás van.

Definiáljuk az értékeinket!

  • Szabadság - Miért kéne, hogy a tanulás földrajzhoz vagy napszakhoz kötődjön ? 
  • Elérhetőség - Azaz ne kelljen milliós tandíjakat elkérnünk, hanem elérhetők legyünk bárkinek. Én személyesen nagyon hiszek abban hogy a tudás alapjog, és __nem__ privilégium. 
  • Hatékonyság - Alakítsuk ki az oktatásainkat úgy, hogy az a legjobban támogassa a tanulási folyamatot. Mert mint bizonyára tudjátok, oktatás nincs! Csak a tanulást lehet segíteni és a személyes motivációt támogatni. 
  • Hitelesség - Csak olyan témaköröket tanítunk és csak olyan tanárok tanítanak, akik gyakorlatban is alkalmazzák azt, amiről beszélnek. 
  • Naprakész tudás - Ez leginkább a front-end és webes dolgokra igaz, ahol minden fénysebességgel változik. Nézzük meg, hogy mik az aktuális trendek a világban és aszerint tanítsunk. Miért kellene lemaradásban lenni, ha az élmezőnyben is lehetünk? Gyorsan fejlődik a Vue ? Használjuk és oktassuk azt! https://risingstars.js.org/

Zárás gyanánt 

Talán azt tudnám megfogalmazni, hogy eléggé szerencsésnek érzem magam, hogy ide keveredtem. Olyan közeg ez számomra, ahol a kultúra és az értékrend egybevág azzal, amit mindig is kerestem. Az anyagi háttér is stabil - teszem hozzá transzparens, ami igen nagy szó - és a munkánk során olyan dolgot építünk, ami jobbá teszi a világot és segít az embereknek. 

Ráadásul ahhoz, hogy ezt az egészet a lehető legjobban képviseljem, “csupán” azt kell csinálnom, amit imádok. Tanulni 0-24, fejleszteni és ezt átadni másoknak. Meg néha ezeket kiírni magamból, hogy lehetőleg minél több emberhez jusson el az üzenet :)

Let's talk!

Persze a végére a hatékonyságot dobjuk meg még kicsit :) Ha a fentiekben olyasmit olvastál ami tetszik, akkor bátran írj rám és beszélgessünk! Van háttér és építkezünk gőzerővel, úgyhogy ha szeretnél ebben részt venni, akkor legalább 6*10^23-féleképpen tudsz nálunk értéket teremteni! :)

Akko’ csá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netacademia.blog.hu/api/trackback/id/tr3713616852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása