NetAcademia

A legjobbakat tanítjuk!

Na, vajon mire lehet jó az AI egy fejlesztőnek?

2018. augusztus 28. 17:41 - Plesz Gábor

Amikor a GitHub felvásárlása kapcsán azt az üzenetet olvastam, hogy a fejlesztői közösség építése a legfőbb cél, és ehhez mindenféle AI eszközök segítenek a kódolásban, egy kicsit szkeptikus voltam. Akkor sem raktam össze a képet, amikor a Visual Studio AI-val felturbózott IntelliSense megoldásáról olvastam. Azt gondoltam, hogy jójó, de valahogy nem láttam benne nagy fantáziát, szóval a forradalmi energia valahogy nem érintett meg.

Ami miatt most ezt írom az a Sketch2Code. "Természetesen" C# nyelven készült, és az Azure szolgáltatásait használja. Kipróbálható. És ez most úgy tűnik, hogy átütötte a pajzsomat.

Röviden, mi a mutatvány: Segítségével egy szabadkézi vázlatot tudunk az AI képfelismerése és elemzése segítségével értelmezni, majd a tervet átültetni HTML kóddá, később, ha jól értem akár XAML kóddá is (ez nyilván nem akkora különbség). Ez már akkora képesség és teljesítményágyú, ami teljesen megváltoztathatja a mindennapos kódolási szokásainkat - a jó irányba.

Ti ismertek valami hasonlót? Írjátok meg, nagyon kíváncsi vagyok!

Rövid magyarázat:

AI: Artificial Intelligence - mesterséges intelligencia. (Különböző technikai trükkökkel az emberi gondolkodást mintázva/szimulálva/megjátszva új képességekkel ruházza fel a számítógépet.)

GitHub: a legnépszerűbb forráskódkövető/verziókövető rendszer Git/Ruby alapokon. A Microsoft évek óta itt teszi közzé a nyilvános kódjait.

Visual Studio: a Microsoft fejlesztési környezete Windows operációs rendszeren.

IntelliSense: A Visual Studio beépített "intelligenciája", jelzik, ha valamit elrontottunk, vagy valamit lehetne máshogy/jobban végezni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netacademia.blog.hu/api/trackback/id/tr1414208305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása