NetAcademia

A legjobbakat tanítjuk!

Linuxot minden Windows 10-re!

2016. augusztus 06. 05:00 - Plesz Gábor

Kell hozzá az anniversary update, és ez a cikk:

Linux on Windows for Everyone! - How to Enable the Windows Subsystem for Linux (Beta) on Windows 10 Anniversary Update

 

 

5 komment
Címkék: Linux Windows 10

A bejegyzés trackback címe:

https://netacademia.blog.hu/api/trackback/id/tr48955632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.06. 07:21:16

Tényleg nem értem, miért jók ezek a rövidített URL-ek ebben a formában. Csak annyi a "hasznuk", hogy aki kicsit odafigyel arra, hogy mire kattint, az nem nézi meg. De ezt már máskor is jeleztem...

Az ellenkező irányról (hogyan futtassunk windowsos alkalmazásokat linuxon) nem lesz cikk? ;)
Mióta tönkrement a régi notebookom, azóta nincs Windows-om, ami önmagában nem zavarna, de csak mostanában derült ki, hogy sok dologhoz kellene... pl. a régi GPS-t matató szoftver csak Windows-on fut, párom mobilját sem tudom linux alól menteni/visszatölteni stb.
A Windows-ba épített linux emulátor valahogy... khm... szerintem felesleges munka volt. Akinek kellett, annak eddig is volt lehetősége cygwin-t vagy még inkább virtuális gépbe linuxot telepíteni. És működik gond nélkül. Ugyanezt nem lehet elmondani a wine alatt futtatni próbált programok többségéről. :(

midnight coder 2016.08.06. 12:30:01

@Hóhér az utolsó barátod: Virtuális gépet a linuxra is telepíthetsz. Virtualbox, windows telepítő és hajrá.

Én amúgy azt nem értem, hogy a Microsoftnál miért gondolja mindenki, hogy a windows 8..10 felhasználók fekete-fehér Junoszty tévén keresztül dolgoznak monitor helyett, így felesleges színeket használni, a fekete és a fehér elég mindenre.

Plesz Gábor · https://www.netacademia.hu/Oktato/PleszGabor 2016.08.08. 10:30:35

@Hóhér az utolsó barátod: A linkeket egyelőre azért használjuk így, hogy lássuk, mennyi embert érdekelnek az egyes témák annyira, hogy rá is kattintsanak. Van ennél sokkal szebb megoldás is, már egyszer nekifutottam, de nem tudtam bevezetni. Mivel ez zavaró, igyekszem kivezetni a linkrövidítést egy-két héten belül.

A linuxon való windows futtatásban nem vagyok tapasztalt, de ezt a két linket találtam, ami alternatívákat ajánl, hátha segít: www.howtogeek.com/133515/4-ways-to-run-windows-software-on-linux/, www.yolinux.com/TUTORIALS/LinuxTutorialRunMicrosoftExe.htm

Van valami, ami eltűnt?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.08. 12:46:08

@Plesz Gábor (NetAcademia): eltűnt? Az első hozzászólásom, ami a második hatására megjelent=szar a blog.hu infrastruktúra.
És én fogok eltűnni. Számítógép már a hulladék tárolóban, számolom fel a maradék èletem.
süti beállítások módosítása