NetAcademia

A legjobbakat tanítjuk!

Hallottál már róla: hibák generálta fejlesztés?

2016. április 02. 08:00 - Fóti Marcell NetAcademia

Egy nagyon érdekes cikk a stackoverflow.com egyik létrehozójától arról, hogy ha arra vársz, hogy a felhasználók jelezzék a hibákat a programoddal/szolgáltatásoddal/weboldaladdal kapcsolatban, akkor csak a problémák elenyésző részével találkozhatsz. Így aztán minimális esélyed van korrekcióra. A StackOverflow-nál nem így dolgoznak.

Ez már egy 7 éves cikk, de az idő nem nagyon fog rajta: Exception-Driven Development

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://netacademia.blog.hu/api/trackback/id/tr898553426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.02. 09:41:14

Beleolvastam, de kutya legyek, ha értem... az egy dolog, hogy az angolom egyre gyengébb, de... jól értem, arról szól az egész. hogy figyeljük a logokban felbukkanó hibaüzenetekre is?
Micsoda cég az, ahol az üzemeltetők nem figyelnek a logokban megjelenő hibákra és azokat nem jelzik a fejlesztők felé? Erre tényleg külön fel kell hívni a figyelmet? Vagy valamit félreértettem?

Plesz Gábor · https://www.netacademia.hu/Oktato/PleszGabor 2016.04.04. 10:01:09

@Hóhér az utolsó barátod: Ha jól értettem, akkor célszemélyek a fejlesztők, és azt mondja el, hogy minden hibát (exceptiont) be kell gyűjteni egy központi helyre, automatikusan. Ez a hibalista a házon belül egy tennivaló lista, aminek a megoldása kijelölt feladat a fejlesztőknek.
Egy szempontból az átlagosnál könnyebb a dolguk, náluk a fejlesztők és az üzemeltetők egy fedél alatt dolgoznak.
De szerintem sokan láttunk már olyan fejlesztést, ahol a naplók több helyen találhatók, ki-be kapcsolhatók, vagy nézi valaki ezeket a naplókat vagy nem. Vagy csak akkor nézi, ha már valami hibát keres. A cikk szerint ez csak a jéghegy csúcsa. Addigra már rengeteg kivétel képződhetett, amiről a fejlesztő nem értesült, így tenni sem tud ellene. Minél előbb értesül a fejlesztő az exception-ről annél előbb tudja javítani.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.04. 10:21:08

@gpl: sajnos nagyon rég kiestem a szakmából, fogalmam sincs, manapság hogy mennek a dolgok. Anno nagyobb cégeknél voltak üzemeltetők, már léteztek log analizáló programok stb. Én üzemeltetési oldalon dolgoztam, ha valami oda nem illő jelent meg egy logban, pl. Java exceptionök, arról ment a jelzés a fejlesztők felé.
Persze, ha valaki egy személyben fejleszt és üzemeltet, ráadásul sokfelé, attól nem várok el ilyesmit, de ahol viszonylag normálisan megy a munka, ott ezt teljesen természetesnek gondolnám...
süti beállítások módosítása