A Microsoft Learning Experience ernyője alatt a múlt héten ellátogathattunk Varsóba, az április 18-20. között megrendezett EMEA Learning Partner Summit elnevezésű eseményre. A rendezvény a Learning Decoded 2016 névre hallgat, így azzal az előfeltevéssel érkeztünk, hogy itt majd jól dekódolják nekünk, hogyan is kellene taní-tani nem középiskolás fokon. Hát...
Mint a nemzetközi IT események világába először belépő kadétnak, nagy kő esett le a szívemről, amikor a résztvevők feltűnő szívélyességgel nyújtottak kezet és tudakozódtak a múlt évi eredményeinkről. Ugyanilyen készséggel meséltek a saját helyzetükről, sikerekről vagy éppen sikertelenségekről. Arról, hogy mit lehet elérni és mit nem, már a 0. napi welcome állófogadáson megváltozott a véleményem, amikor a 2 107 158 fős lakosságszámmal dicsekvő Macedónia vezető (cirka 97%-os piaci részesedésű) oktatóközpontjának minden joggal agilisnak nevezhető munkatársa fejét ingatva számolt be arról, hogy változó tempóban fut a szekér. Ekkor még nem voltam felkészülve arra, amit a következő mondatban hallottam. A tavalyi évben Irináék többszáz MOC-ot (hivatalos MS oktatási licenc) adtak el. És akkor még a vmWare, Cisco, EC-Council üzletágukról egy hangot sem szóltak.
A néhány nap alatt a Microsoft előadói az alábbiakkal töltötték fel a konferencia programját:
- paradigmaváltás az MS berkeing belül az oktatás módszertanára vonatkozóan
- elérendő célok, eladandó MS portéka
- vizsgáztatás és annak változásai
- rendszerszintű módosítások a Learning Partner státusz tekintetében.
A töménytelen M-es mozaikszón és rövidítésen hordozva szemünket, azért sikerült levonnunk a szükséges következtetéseket az eseményen elhangzottakról. A MOC-ok földjén cikksorozatunkban a summázatunkkal foglalkozunk.