NetAcademia

A legjobbakat tanítjuk!

Figyelem: az új Azure adatbázisok alapértelmezésben 2016-os MSSQL szerverre tölthetők be lokálisan

2016. augusztus 18. 05:00 - Plesz Gábor

A napokban futottam bele egy kisebb problémába, hátha hasznos másnak is az eredmény.
Történt, hogy egy azure-os adatbázist kellett lehoznom a saját gépemre, nem tűnt bonyolultnak, sokszor csináltam már ilyet korábban.

Hogy a kályhától iduljak el, a legegyszerűbb, ha .bacpac állományt készítünk az azure adatbázisból, majd ezt importáljuk a lokális gépen.

Megszereztem a .bacpac állományt, majd amikor betöltöttem (Az Object Explorerben a Databases mappán jobb egérgomb, és Tasks\Import Data-tier application), a folyamat következő hibával szállt el:

The compatibility level of the source schema is not supported

Ez cseppet bizonytalanná tett, mert a gépemen 2014-es MSSQL van, és amikor utoljára néztem, ez kellett a lokális importhoz. Gyorsan ellenőriztem a gépemen lévő szerver verziót, 12.0.x.x, vagyis MSSQL 2014. 

Így hát tovább kerestem, és erre leltem: What's new in SQL Database V12. A V12 még persze megzavart, de aztán valahol a doksi közepén:

---

Compatibility level 130

Important:

Starting in June 2016, newly created databases on Azure SQL Database V12 have their compatibility level start at 130, which matches Microsoft SQL Server 2016 GA.

You can use ALTER DATABASE YourDatabase SET COMPATIBILITY_LEVEL = 120

if you prefer.

Databases created before June 2016 do not have their compatibility level changed by this change of default. Nor is the level of a database changed by upgrading it from V11 to V12.

---

Hát így. Ez egy régen készült adatbázis, azonban a napokban áthelyeztük egyik előfizetésről egy másikra, és ezt csak úgy sikerült, ha az új helyen egy új adatbázist hoztunk létre a rége .bacpac mentéséből.

Tehát MSSQL 2016 kell, vagy vissza kell állítani a kompatibilitási szintet az Azure-on. Úgyis át akartam állni, felment az új szerver express, egyelőre management studio nélkül. Újabb import, ezt a hibát kaptam:

Unable to connect to target server. (Microsoft.Data.Tools.Schema.Sql)

Úgyhogy feltettem a 2016-os management Studio-t is, így rendben lefutott az import.

És aki ezt a hosszú bejegyzést végigolvasta, annak ajándékba egy cikk a lekérdezések teljesítményének javulásáról, és a compatibility level jelentéséről: 

Improved query performance with compatibility Level 130 in Azure SQL Database

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netacademia.blog.hu/api/trackback/id/tr1310421554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása