NetAcademia

A legjobbakat tanítjuk!

Legyen az alkalmazásunk állományformátuma SQLIte

2016. szeptember 13. 05:00 - Plesz Gábor

Egy érdekes és hasznos okfejtés arról, hogy ha állományformátumot választunk, érdemes meggondolnuk, hogy valamennyi összetartozó adatot egy darab SQLite állományban érdemes tartani.

SQLite As An Application File Format

 

5 komment
Címkék: SQLite

A bejegyzés trackback címe:

https://netacademia.blog.hu/api/trackback/id/tr4511700471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.13. 09:10:46

Hááát... elég rosszul indít a cikk. Doc, pdf stb. példa az elején... nem hinném, hogy a felsoroltakhoz hasonló, egyedi szerkezeteket érdemes lenne sqlite-ra konvertálni :)
Meg kivételes esetektől eltekintve, nem is tartom jó ötletnek, hogy ha adattárolásra van szükség, akkor sqlite. Ugyanis amennyire pár éve láttam, megvan a maga overheadje, ugyanakkor a legelemibb adatbázis funkciók egy részét sem biztosítja. Például nem tudom, még mindig így működik-e: felveszek egy numerikus mezőt, aztán nyugodtan teleírhatom bármilyen karakterekkel. Konkurens hozzáférés... már nem emlékszem, hogy lockolta a megnyitott adatbázist vagy engedte, hogy teleszemeteljem... tranzakció? Mi az? stb...
O.K, nem igazi RDBMS, de valahogy nem tudtam igazán megszeretni.

XEP 2016.09.15. 06:54:40

@Hóhér az utolsó barátod: "a legelemibb adatbázis funkciók egy részét sem biztosítja" wtf?
Manapság, az sqlite-t is orm mőgé tesszük, egy sor SQL-t sem kell írni, így boztosan nem tudod "teleírhatom bármilyen karakterekkel".

Amúgy a docx pl. xml filok egy zip-be csomagolva, bár xml, azért a shared stringben lévő elemekre "kulcsaikkkal" kell hivatkozni, amolyan relációsan. :)

Nyilván nem mindig célszerű a relációs adatszerkezet, de kétségtelen, hogy az sqlite-nak vannak előnyei is.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.15. 07:28:37

@XEP: wtf=típus ellenőrzés hiánya, mint egy példa a sok közül. A másik a tranzakciók hiánya (nincs rollback) Kb. két éve nem foglalkoztam vele, akkor se sokat, így halványak az emlékeim, de ilyen jellegű dolgok vették el tőle a kedvem.

XEP 2016.09.15. 08:18:54

@Hóhér az utolsó barátod: A típusellenőrzés hiányára írtam, hogy ORM mögött használjuk, valószínűleg én ezért nem is ütköztem soha ebbe a problémába. Ami azt illeti, ha már pl.: docx állítjuk szembe az xml-be is azt írok amit akarok. :)

Tranzakciók vannak és rollback is van. Nem tudom mire gondolsz mikor azt írod nincs.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.15. 08:42:35

@XEP: valószínűleg régi verziót / doksit sikerült kifognom,úgy tudtam, nincs benne (használható) tranzakció kezelés. ORM nálam szóba sem került, csak játszadoztam pythonnal és ahhoz kellett valami sql-es izé.
A típus ellenőrzést csak azért írtam le újra, mert volt ott egy "wtf" részedről. Csak kiemeltem, hogy mire gondoltam.
Az XML helyettesítésére meg valahogy nagyon nem érzem jónak az RDBMS rendszereket. LOB mezőben tárolni, az O.K. (Oracle ennél vadabb dolgokat is tud :) ), de úgy általában... jó, sok év kiesett, nem tudom, hol tart most a tudomány, de amikor utoljára ilyesmivel foglalkoztam, akkor nem szerettük az ilyet.
süti beállítások módosítása